Medical Check Up Klinik Au2 Keramat

2/4/12 Isnin..hari yang ditunggu2 pun tiba..arini Encik Hubby MC sakit kepala..kesian Encik Hubby...Nasib baikla appointment pukul 2pm. Sakit kepala Encik Hubby pun dah reda sikit, so bolehla dia antakan. Walaupun pening2 lalat lagi, gigh jugakla dia nak menghantar ke klinik. Aku ni tak familiar sangat area Au2 dekat dengan Jusco tu.. lagipun nak bawak kete masih terhegeh2 lagi. Tunggu pas dapat lesen penuh baru gagah nak bawak kete..Encik Hubby pun tak menggalakan aku bawak kete wat mase ni. Keselamatan di utamakan..
Kul 1:50pm sampai klinik, orang tak ramai lagi. Maybe sebab datang petang jadi tak ramaila orang yang menunggu.

Klinik ni kul 2:15pm baru nurse dia panggil nama. Macam biasa daftar dulu, amik no. giliran, tekan No 3, pastu klip no kat buku, letak dalam bakul merah. Terus gi kencing dulu, ni dah jadi rutin bila pegi klinik..Nurse panggil untuk timbang dengan ukur tinggi, cek blood pressure, pastu tunggu lagi. Brula gi jumpa dengan doktor..doktor India perempuan, doktor ni ok je, sporting pastu takde garangla. Kat sini doktor wat ultrasound lagi sekali, dan penerangan dia lebih kurang mase aku wat ultrasound kat Klinik Izham. Doktor ni ckap maybe baby aku ni girl. Due date yang dia bagi kat aku 1/8/12, lagi cepat..aku ade lebih kurang 4 bulan je lagi ni untuk wat preparation. Ada masa lagi..satu je problem aku, tekanan darah aku hampir rendah.. 10.2, klu BP jatuh 9 memang every 2 weeks la jawabnya kena datang klinik. Silap2 kena wat check up kat hospital..
After jumpe doktor trus dapatkan appointment untuk wat MGTT (air gula). 16/4 appointment aku. Start kul 10pm tak boleh makan/minum sampai pagi kul 8. Klau betul2 dahaga, cuma boleh minum air suam je.8am kena dtg sharp kat klinik.  Hari jumaat ni pulak pegi Klinik gigi, kat tempat yang sama jugak..
Itula sedikit sebanyak pengalaman kat Klinik Au2..To be continue kat Klinik gigi lak..stay tune!!

No comments:

Post a Comment




My Instagram