Kesian Baby Syifa..Kuning dgn kembung perut...

Aritu cek kuning kt KK AU2..Syifa kene cuck lg..nk cek darah..kuning dia 12.9...pastu doktor suh breastfeeding dia, jgn bg apa2 selain susu ibu atau air masak..ni untuk turunkan demam kuning dia..
Kat umh aku brusaha bgun mlm kejutkan Syifa, bagi susu..jgn sesekali bg susu kambing..mcm aku ni..dgr cakap2 org..badan baby jd panas dan susah berak...kesian Syifa..Selang sehari doktor suh datng lagi..kali ni demam kuning Syifa dah turun 9.6..Alhamdulillah..

Rupanya ramai gak ibu bapa yang ada masalah anak kene kuning ni..ade yg lagi teruk d Syifa...apepun..pasni kene berusaha bg Syifa susu..walau mengantuk canepun kene gak..azam nak breastfeeding sempena dgn minggu breastfeeding sedunia 1st-7 august ni..semangt ni..cayok! cayok!

Syifa ade masalah kembung..pas menyusu susu mesti kua..walaupun dah burp kan dia..tp klu letak minyak telon kat perut, tapak kaki, betis dgn belakang dia kembung tu beransur hilang..yang penting jangan lupa burp kan Baby lepas menyusu..wajib! sb takut2 dia tersedak susu..bahaya..bpleh bwk maut..mcm cerita2 sebelum ni..takut aku mendengarnya..Ya Allah..selamatkan Syifa dari sebarang kecelakaan..Kau lindungilah dia sentiasa Ya Allah..Amin..

No comments:

Post a Comment




My Instagram