tips klau bayi demam..

5:07:00 pm Sha Nazri 0 Comments

diANa hARis: bila anak demam.. what mummy should do?

Syifa demam...asyik menangis je..pantang aku gerak mesti dia terjaga nak mengempeng je..kesian syifa..suhu dh naik smpai 38.9°c..mlm td dh bwk g klinik Izham..bil dekat Rm100..sib baikla ade duit raya Syifa..nk pegi ATM machine dh kul 2.30am..tu la kena simpan duit skit untuk kecemasan mcm ni...
Ari ni aku mandikan Syifa dgn air sejuk..suhu turun sikit..pastu naik balik..lap2 badan dia dgn kain basah..mkn pun tak nak..tp sib bekla dia nak menyusu..td bg dia ubat demam trus muntah..kesian mama tgk Syifa..Syifa kecik lagi kena tanggung sakit ni...sedih sgt aku rasa..secara xlangsung aku rasa aku dah gagal jaga kesihatan Syifa sebaik mungkin..ya Allah sihatkanlah Syifa...Syifa nak baca book dgn mama..main ball..singing loli loli song..aku nak Syifa yang ceria macam selalu...sayang Syifa...

update :
Alhamdulillah..hari ini Syifa dah kurang demam. Suhu dah normal. Bangun pagi tadi pun dia ceria je..tak menangis...Alhamdulillah..terima kasih Ya Allah sihatkan Syifa..mlm tadi Syifa makan bubur nasi sikit..time nak tidokan dia aku baca selawat Syifa, Surah Al fatihah dengan surah Al Mulk ayat 14...alhamdulillah..kurang dh demam Syifa lepas baca dan tiup ke ubun-ubun dia..

0 comments:




Bila Syifa pakai cap..

12:51:00 am Sha Nazri 0 Comments

Amboi..kemain Syifa menari sambil goyang gerudi bila aku pakaikan topi. Topi a.k.a cap ni aku bli kt Jln Tar ms mlm raya tu..tgh bersesak2 kt jln tar tu tetiba jumpa pakcik yg jual topi budak2..murah jer RM5.
Aku sambar la satu..xsempat nk pilih sb sesak sgt..sib bekla aku amik kale pink..sb mlm kan xbrape nmpak kale ape.aku amik..
Bila pakaikan Syifa topi ni nmpak comel lak..slalu dia tanggalkan ape2 je benda yg aku letak atas kepala dia. Kalau aku pakaikan tudung trus ditariknya..ras kot. Tp.kali ni pakai topi oklak dia..Masa tu ada promo MySyg kt tv3 tu..apelagi Syifa pun tunjuk la tarian dia ikut muzik rasa syg hei rasa.syg hei..suka betul dia tgk promo tu..sengih smpai ke telinga...

0 comments:




bila tomey2 majuk

12:41:00 am Sha Nazri 0 Comments

Amboi2..dh pandai tunjuk muka majuk...syifa dh makin bijak tunjukkan emosi dia...majuk kejap je..tomey mama..saje je nk wat mama suspen..tunjuk susu laju jer dia...xjd majuk..trus cancel...tula baby..xpandai marah lama2..kan ke elok org dewasa mencontohi prangai baby yg majuk xlama...cepat sejuk...

0 comments:




saya suka baca book...

12:34:00 am Sha Nazri 0 Comments

Ni la Syifa..klu tgh meragam tu bg je buku kt dia..msti dia diam..leka belek buku..bila dh boring dia msuk buku dlm mulut..abis dikunyahnye..hehe..psl tu klu Syifa pegang buku aku kena ada skali..baca same2..syifa dia suka baca ikut bahase dia..mcm dia lak yg bercerita pasal buku tu..dia baca ikut page mana yg dia suka..slalunye dia skip mana2 page yg xmenarik..alih2 dh smpai page 5..yg page 2-4 tu skip..patutla cerita Syifa tergantung...
Apapun memang best layan Syifa dgn buku..walaupun dia belum pandai baca..tp bahasa baby nye mcm dia baca dari buku tu..seronok bila dengar..kelakar pun ade..ni la untung dpt jd suriumah...blh luangkan byk masa tuk anak..tgk anak membesar depan mata..seronok sgt..life is beautiful with my Syifa..

0 comments:




Nak gi skool..

12:23:00 am Sha Nazri 0 Comments

Anak mama Syifahana kehulu hilir bawak bag pack hadiah dr bapak sempena 1st bday syifa...
seronoknye dia..berposing dgn 1st beg utk syifa..mc esok nk g skool ye...lum lg..anak mama baru setahun..baru setahun?? rs mcm bru semlm syifa lahir..sekrg dh jd toddler..dont call me baby!

0 comments:




1st kasut wat syifa..

12:19:00 am Sha Nazri 0 Comments

Kasut ni bli kt Jusco AU2 Keramat..murahje..RM22 masa ni tgh lepak kt bilik menyusu kt JJ..relax smbil susukan Syifa..Syifa nmpak kasut pakai kejap je...pastu geram agaknye..terus nak gigit lak...

0 comments: