Ops Cuci Peti Ais

Hari yang tenang...Tibalah masanya saya teruskan perjuangan dengan membawa visi yang murni untuk menjalankan Operasi Mencuci Peti Ais. Walaupun aura kemalasan masih lagi terselit di dalam jiwa ini, tapi selepas saya merujuk pakar-pakar yang telah mengemaskinikan peti ais mereka dengan tidak semena-menanya saya berasa terover rajin. Antara mereka yang telah memberikan panduan dan nasihat mengenai penjagaan peti ais ialah 
aku bukan bidadarirumah comel kamiApple and Orangessuesukasusun.,,dan ramai lagi blogger yang lain...Maaf kerana tak dapat nak mengepastenye disini..sebab saya sangat sibuk hari ini.



Saya keluarkan semua harta karun yang ada dalam peti ais. Bermulalah sesi untuk update mana item yang nak guna dan mana satu yang nak ditong sampahkan. 





Tutup suis dulu..
Kosongkan semua bahagian rak dalam peti ais...
tu ada kesan kicap cap tamin..ni nak kena sental bagi kilat balik.






Saya gunakan kaedah mesra alam yang super jimat untuk mencuci peti ais. 
Cuma campurkan cuka dengan air untuk membersihkan dalaman peti ais.
"Cuka mempunyai tahap keasidan yang sesuai dan berkesan untuk membunuh kulat, bakteria dan juga kuman" -Sumber




Lap kotoran daripada atas..ke tengah..bawa ke tepi..kekiri dan ke kanan.
.last sekali bahagian bawah bawa keluar..






Membasuh rak dan para-para sakura peti ais..





Bersih..cantik..kilat..(hekeleh..puji diri sendiri..)
--Okey..abaikan mood riak saya itu....-_-








                                                         Alhamdulillah..Operasi selesai..


Seterusnya...saya akan meyusun atur peti ais saya. Tapi nanti dulu..anda kena bersabar..saya akan kongsikan lagi berita-berita gempak dan hot tentang susun atur peti ais dalam entri yang akan datang..
Peace yo! 

2 comments:

  1. wahhhh bagus dan rajin...guna cuka ek... baru first time dengar... ihik2... tq for the info

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..time kasih atas pujian melambung tu...hihi...Sy dh 3rd time dengar...tp bru ni je nak guna cuka.. Smangat nk tunjuk bru bli cuka cap tamin tu...

      Delete




My Instagram