Senyum lebar dekat The Smile Clinic


Ini cerita minggu lepas...
Saya rasa nyilu sangat bila kunyah makanan...Rasanya gigi saya yang dah berusia 30 tahun ni nak kena service ni..jadi saya pun mengutarakan pendapat saya kepada Encik Hubby untuk pergi jumpa dentist.
Encik Hubby pun setuju bawa saya dan tak ketinggalan Cik Syifa pun nak turut serta. Angkutla sekali kalau tak memekik dia tinggal dengan neneknya.

Seingat saya kali terakhir lawatan saya ke klinik gigi adalah............emmmmm
tahlah..hilang ingatan..sebab begitu lama tak jumpa dentist. Bukan sebab takut..tapi sebab gigi saya tak pernah sakit. Klinik gigi yang kami sekeluarga nak pergi ni terletak di Taman Tun. Encik Hubby pun ingat-ingat lupa klinik yang mana satu..Saya disuruh menjadi co pilot. Saya mencari-cari klinik gigi disebalik deretan kedai-kedai..biasanya klinik gigi citarasa Encik Hubby ni kat tingkat atas kedai, kecik....tersorok dan tak begitu popular...Tapi sangkaan saya meleset..



Pandangan daripada luar



Kami disambut oleh staff yang ramah mesra macam dalam gambar ni..

Okey pada mereka yang nak berkunjung ke klinik ni..saya memang  alu-alukan...sebab sepanjang pengalaman saya cuci dan tampal gigi doktor cina lelaki tu (tak ingat nama dia) memang sangat friendly dan baik hati.
Saya pernah terbaca satu blog yang menceritakan pengalaman dia mencabut gigi di klinik kerajaan. Masa saya baca agak gerun saya nak jumpa dentist, sebab suasananya sangat berbeza dengan klinik gigi The Smile Clinic. Rasa seperti berada di rumah sendiri. 


Ruang tempat untuk menunggu..sofa yang selesa..
Rasa nak baring je kat sini. Nasib Encik Hubby tak berdengkur kat sini..
Kat belakang tu yang ada pintu tu bilik untuk doktor servis gigi. Ada 4 bilik semuanya kalau tak silap saya.. Semua asing-asing. Kalau sape yang meraung masa cabut gigi tu takdelah jeritan tu terus tembus ke telinga.




Depan sofa ada tv dan dekorasi yang simple tapi kemas..cantik..
Kiri dan kanan ada pokok menghijau..




Semuanya nampak tersusun rapi..
Kaunter di bahagian tengah tu pun takde sarat dengan fail dan kertas-kertas.
Rak kat belakang meja kaunter tu kemas dengan hiasaan frame gambar dan teddy bear yang kiut miut.


Cik Syifa pun tak boring sebab kat klinik ni ada ruang untuk  bermain. Walaupun saya ambil masa hampir 30 minit dalam bilik tu, Syifa tak meragam pun. Sebelah meja TV, dekat sudut tu , ada meja dan kerusi comel dan juga rak warna merah disusun dengan barang permainan. 



Cik Syifa sedang khusyuk menulis..



Yang ni main lego pulak..tengah cantum-cantum blok.



Senyuman menawan kalbu saya sebelum masuk bilik dentist




Syifa tak hengat nak balik rumah..




Lagi aksi Syifa main train pulak dah...
jangan malu-malu ye..wat macam umah sendiri.
Syifa siap nak simpan train dalam beg mama..oh tidak!!nanti kita beli keretapi lagi besar ye sayang..okey..baru Syifa lepaskan train tu..kalau tak..berperang kat situ.


Saya kena tahan makan untuk 2 jam..sebab gigi bertampal..aduhai terliur tengok Encik Hubby dengan Syifa makan aiskrim...
Sebelum balik saya di lecture oleh doktor tentang penjagaan asa gigi, kena berus sekurang-kurangnya 2 kali sehari, kena floss dan jumpa doktor gigi 6 bulan sekali. 
Okey dah tau dah...
 Saya diberi 6 peket sample ubat gigi sebagai ole-ole untuk di bawa balik...
2 colgate, 2 sensodyne dan 2 ubat gigi pureen..
sample ubat gigi je..sample lain ada tak nak bagi free? Agak-agakla..dah bagi 6 peket tu pun dah bersyukur..

Alhamdulillah..sampai hari ni..gigi dah tak rasa sakit dan nyilu lagi.. 
Kalau sakit gigi, lain kali saya akan terjah klinik ni lagi. Tak serik nak jumpa dentist..

Website klinik :

Alamat Klinik dan Cawangan


Monday To Friday9.30am - 6.30pm
Saturday9.30am - 4.00pm
Sunday / Public HolidayClosed

Unit 244C, 2nd Floor, Western Courtyard, The Curve,
Mutiara Damansara,
47800 Petaling Jaya, Selangor.


037728 4428

037725 4428

info@thesmileclinic.com.my




No.86, Ground Floor,
Jalan Burhanuddin Helmi,
Taman Tun Dr. Ismail
60000 Kuala Lumpur.


03 7722 4228

03 7727 4428

info@thesmileclinic.com.my




Tropicana Medical Centre
Kota Damansara.


11, Jalan Teknologi
Taman Sains Selangor 1
Pju 5, 47810 Petaling Jaya, Selangor D. E.


03 6287 1111

03 6287 1212

thesmileclinicdental@gmail.com



No comments:

Post a Comment




My Instagram