Nervous.. Ist time Masak Mee Rebus..

9:00:00 am Sha Nazri 3 Comments


Jiran depan rumah saya orang Johor. Masa cuti sekolah yang lepas dia balik ke kampung, tak sangka dia teringat nak beli perencah mee rebus. Saya dapat 2 peket perencah mee rebus ini. Terima kasih Suzy..susah-susah je..terharu kite tau…


Dua kali masak..emmm sedap..Mula-mula nervous nak masak mee rebus..Mana taknya, seumur hidup saya inilah kali pertama saya memasaknya sendiri. Kalau takde perencah ni saya kurang yakin mee rebus saya akan laku kat dalam rumah ini.


Tapi saya ada tambahkan bahan-bahan lain seperti udang kering dan kentang..Yang ini saya ikut resepi dari Cik Mat Gebu..Sedap..dan paling penting telah di approved kan oleh juri profesional di rumah saya iaitu Encik Hubby. Juri tetap pula ialah Mak saya..dua-dua cakap terbaekkk tokk!



                
Cuma tinggal kulit udang je..yang  lain licin..Alhamdulillah..erkk..kanyang..

Take Care!!




You Might Also Like

3 comments:

  1. wah, terbaik.. saya belum pernah buat lagi..huhu.. pasni kena try la buat..

    ReplyDelete
  2. laki saya orang johor... selalu kalau balik sana..saya memang membeli rencah segera mee rebus mee jawa bagai tu..heheh.. kalau takde paste ni saya pon tak gheti nak buat..ngeee

    ReplyDelete