Sesi Mengemas Hanger

Hai semua..shasha in da house..
Assalammualaikum..
Harap semua masih segar pagi ini..Baru beberapa jam dah bersahur kan..
Takkan dah ngantuk kot..
Kalau kat office tu masa lunch la guna sebaik-baiknya untuk merehatkan mata. 
Kat mana port paling baik..emm..teringat zaman saya dulu..
kat suraulah..konon-konon nak rehat kejap..
lastl-last kul 3.30 baru bangun. 
Sampaikan bos saya ingat saya dah kena kidnap dengan 
cashier bangla kat Mydin..ekekekek..tak baik tau Kak J..Nape Mat Bangla..
carilah warganegara Malaysia. 
Sesuai dengan iklim kat Malaysia ni.

Tu cerita dulu..Sikarang saya mau cerita sama adek manis…
(pinjam dialog Mat Bangla)
Cerita apa?..teng..teng..tengggg..
Cerita pasal penyangkut baju atau selepas ini akan disebut sebagai hanger.
 Sebut hanger senang sikit kan..kalau penyangkut baju kena taip 2 patah perkataan.
Letih i olss..i olls puasa tau u ollss..ngade kan..tampo kang..hehehe..
sabar..bulan Ramadhan ni..


Cik Syifa pun turut sama menjayakan sesi mengasingkan hanger.

Kan semalam saya ada cerita tentang mengemas baju kurung.
 Dalam masa yang sama, saya juga telah mengasingkan hanger 
untuk saya sangkut baju kurung. 
Jadi adalah hanger-hanger yang saya tak gunakan. 
Kat mana saya letak sekalian hanger tu semua? 


Kat sini..
Besi untuk sangkut baju ni beli masa bujang trang tang tang dulu, 
untuk sangkut baju kerja kat rumah sewa.
 Daripada simpan buat tukun, saya jadikan tempat 
menyangkut koleksi hanger gabungan kami sekeluarga.  
Saya letakkan di tepi dinding, laluan ke bilik air. 


Dalam bekas kecil warna hijau tu saya letakkan pengepit baju. 
Senang bila saya nak menjemur baju.
Angkut je dengan bekas hijau tu. Perasan tak beg coklat kat tepi sekali tu...


Inilah isi dalamnya.
 Saya letakkan penyidai baju yang bentuk payung tu, 
yang kecil ini jarang guna. Beli untuk sidai baju Cik Syifa masa baby. 



Kat bawah tu saya letakkan 2 buah bakul baju.
 Masa ini bakul tu nampak cerah je kan..sebab baru lepas basuh baju. Hehehe..
Kenapa ada dua? Sebab satu bakul tu khas untuk baju kerja Encik Hubby.



Kat tepi dinding tu pula saya sangkutkan penyapu dengan mop. 
Tak best sebenarnya letak kat situ, tapi buat masa ini
 hanya inilah keputusan yang terbaik saya boleh buat.

Tu je cerita buat masa ini.

Till then..ta ta..ti ti..tu tu..

Take Care!
















No comments:

Post a Comment




My Instagram