Merdeka Kali Ketiga Buat Cik Syifa

2 minggu sebelum 31 Ogos 2014,
saya tergerak hati membelikan Jalur Gemilang buat Syifa.
Jalur Gemilang yang bersaiz sedang berharga RM 0.90 itu 
saya bawa ke rumah dan tunjukan pada Syifa.


Mula-mula Syifa masih blur apa yang perlu dilakukan dengan Jalur Gemilang ini.

"Syifa..Mama belikan Syifa bendera..Ini lambang Negara Malaysia tau."

Syifa belum faham sepenuhnya apa yang saya cuba sampaikan.
Tapi Syifa sempat mengatakan pada saya..

"Aaa..antik..antik.".
(bermaksud cantik sambil menunjukkan ke arah jalur gemilang yang sedang di pegangnya)



Tidak berapa lama kemudian, muncul lagu 
Tanggal 31 Ogos di siarkan di TV.
Kelihatan ramai yang memegang Jalur Gemilang 
sambil mengibarkannya ke kiri dan ke kanan.
Syifa pun membuat perkara yang sama seperti klip video di TV 
dengan Jalur Gemilang nya sambil menari-nari mengikut rentak lagu itu.



Syifa menyanyi lagu 31 Ogos mengikut tempo nya sendiri.
Walaupun pitching ke laut, tapi semangat sungguh dia menyanyi.


Bertafakur...untuk MH17 dan MH370..
Sambutan Kemerdekaan tahun ini disambut sederhana.


Jalur Gemilang kami semua bersatu..
Jalur Gemilang di bawah naunganmu
Merah putih Biru Kuning
Jalur Semangat kami semua!

Saya Anak Malaysia!
Saya rasa bertuah dan bangga menjadi anak Malaysia!

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia!
Di Sini Lahirnya sebuah Cinta..







No comments:

Post a Comment




My Instagram