Tempat Letak Kain Lap

Saya dah lama mencari penyelesaian yang paling best 
untuk sidai kain lap saya yang buruk itu. 
Selalu saya dah lap-lap meja saya basuh dan sidai dekat tingkap dapur.
Biasakan dengar ayat di atas?..
Jadi suatu hari di hari raya, saya terbaca entry ini-
 Sudut sangkut kain buruk dalam blog Cik Yana.
Bagus idea ni..
jadi saya mohon jasa baik Cik Yana untuk menghalalkan saya mencilok idea beliau ini.



Tapi sebelum itu, kenalah beli besi untuk nak sidai kain lap tu.
Saya beli di kedai Mr DIY, rege dalam 11 hengget setengah kot.
Kalau nak exact amount cuba close up kat gambar kotak itu, bahagian paling kanan..hehe..
Tambah satu kerja lagi..kalau rajin bolehlah buat macam tu..



Di belakang kotak tertera cara pemasangannya.
Kacang je ni..Lama tak dengar tagline ni..


Inilah isi dalam kotak tu. 
Satu batang besi, dan penyangkut untuk besi di kiri dan kanan.
Belakang penyangkut besi tu ada pelekat.


Saya beli penyangkut jenis ini sebab tempat untuk lekat kan
 penyangkut ni boleh rotate. Boleh letak kat sudut tanpa rasa was-was lagi.


Cik Yana lekat kat mesin basuh, tapi saya menderhaka sikit kat idea tu.
Besi penyangkut ini panjang, terlebih daripada ukuran mesin 
basuh saya, jadi saya letak di tingkap seperti didalam gambar.
Sebenarnya di sebalik tingkap itu ialah bilik yang bersambung dengan dapur.
Saya rasa ini tempat yang paling sesuai sebab
 ia agak tersembunyi daripada pandangan dari ruang tamu.
Okey..kain lap saya tidaklah sesuci seperti diatas itu. Ini cuma sesi testing je.

Lepas lap meja terus cuci dan sidai kat belakang tu. 
Tak sakit mata memandang kain yang bersidai di tingkap.
Kemas dan cepat kering..
Sekian.


2 comments:

  1. saya pun tengah survey benda ni nak letak kat dapur untuk letak kain buruk..
    kena terlindung sikit dari pandangan mata,, hehehe

    ReplyDelete
  2. idea yang menarik.. saya pun pening nak sidai kat mana..hehe

    ReplyDelete




My Instagram