DIY: Kotak Simpan Kertas Pembalut

9:30:00 am Sha Nazri 4 Comments

Kertas pembalut bersepah-sepah? Takde tempat nak simpan? 
Jom kita DIY hari ini!



Ni bukan nak tunjuk rak pinggan baru beli..Eh..tak..tak..
Rak pinggan dah lama saya rasmikan..ni kotak kosong je.



Ukur mengikut ukuran panjang pendek yang di kehendaki.


Lepas tu boleh potong. 
Saya potong kepada dua bahagian.
Kepak yang tepi tu saya cantum guna double solitape.



Dua bahagian yang saya potong tadi saya cantum guna glue gun.
Saya nak dapatkan kotak yang ada dua ruang didalamnya.



Masa untuk membalut kotak.
Saya guna kertas skrap lebihan projek balut fail yang lepas.



Memperkenalkan Cik Syifa dengan rambut alfro nya dalam
 mood penuh ceria menunjukkan keadaan 
sebelum dan selepas kotak simpan kertas pembalut 
di make up kan.


Kertas pembalut lebih tersusun. 
Lebih kemas dan tak bersepah lagi. 

You Might Also Like

4 comments:

  1. suka sangat masuk blog awk ni,banyak bagi idea kat sy especially yg cili kisar tu..tq sangat2 la ye ng idea n inspirasi kat sy,keh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time kasih..hihi..jgn jemu dtg cni tau..

      Delete
  2. senang dan jimat.. kan kan kan..

    ReplyDelete