Harapan di Langit



Harapan di Langit

Ku lihat awan di langit biru
sedang bicara kisah duka
Burung-burung berterbangan
Mengalunkan kicauan lagu bersenandung rindu

 Setahun telah berlalu
Aku masih di sini
Mengharap akan ada warna pelangi
di celah-celah awan..
Muncul dengan warna-warna ceria
Membawa perkhabaran gembira

Harapan..
itu yang membuatkan aku ingin terus hidup
Dan tidak dalam kesepian

Duka ini ku buang jauh
Jauh…dari sudut hati
Aku pamerkan ketabahan
pada setiap mata yang memberikan simpati

Aku harus kuat
Aku harus teruskan hidup
demi putera puteriku
demi mereka yang tak henti-henti
memberiku kekuatan dan semangat

Sebetulnya
diri ini tidak pernah berhenti berharap
Dirimu masih sempurna
Tenang dan gembira menjalani hidup
Di suatu tempat

Berharap kau akan kembali
Walau hanya seketika
Kan ku nanti tika dan saat itu
Kan ku pegang erat tanganmu
Ku peluk cium pipimu
Ku usap rambutmu
Ku sapu airmata kesedihanmu
Ku hapus dukamu

Tuhan
Berikan ku kekuatan
Tenangkan jiwaku
Tabahkan hatiku
agar aku tidak hilang semangat
agar mutiara jernih tidak lagi berkolam di mata

Tuhanku
Hanya padamu tempat ku mengadu
Tunjukkan jalan
Pedoman pada yang mencari
Temukan mereka yang hilang
Walau dalam apa keadaan pun
Agar mereka kembali
Kembali pada kami disini yang setia menanti


Sha Nazri
8 Mac 2015

Setahun MH370

Pray for MH370

No comments:

Post a Comment




My Instagram