It's Showtime!

1:38:00 pm Sha Nazri 1 Comments

Sebenarnya saya nak share moment masa kat zoo
 lagi dan lagi kat  sini sebab bukan hari-hari kita semua dapat pergi zoo kan. 
Lagipun kat blog la saya boleh berkongsi
 dengan mereka di luar sana 
yang mungkin merancang bawa anak-anak ke Zoo Negara.

Walaupun saya tidak menerima sebarang royalty dari mana-mana pihak, 
baik pihak harimau mahupun gajah, 
tapi saya dengan senang hati mempromosikan mereka semua.
Bila kita tengok kehidupan lain, haiwan contohnya..
kita akan bersyukur dengan kurniaan Allah 
yang menjadikan pelbagai jenis hidupan, tumbuh-tumbuhan di dunia ini.

Betapa indahnya haiwan-haiwan yang di ciptakan oleh Allah. 
Berbagai-bagai jenis, rupa, pattern dan warna.

Untuk episod terakhir jalan-jalan Zoo Negara ni, 
saya kongsikan animal show buat tatapan anda semua.


Tengah tunggu animal show, tetiba muncul panda.
Exited Syifa..tak dapat peluk panda ori pun takpe, panda palsu pun jadila..

Animal show start pukul 3 petang,
 tapi saya dan syifa dah ada kat situ pukul 2.20 pm.
masa ni tak ramai pengunjung datang lagi.

Pukul 3.00 pm seperti yang dijanjikan, animal show pun dimulakan.


Mula-mula burung ni buat fashion runaway gaya next top model. 


Dah penat buat gaya model, 
nak upah..minta cookies pulak


Helang melebarkan sayap.


Tengah makan snek waktu petang.


Putih kuning..sejuk je mata memandang burung ni.



Burung ni bukan je comel, tapi pandai cari duit pulak tu.



Tengah tergantung macam ni pun boleh makan


Tell everybody i'm on my way


Hensem tak saya?
Sayalah si kacak yang sedang mencari cinta.

Yang paling saya tunggu-tunggu ialah superstar kat bawah ni yang sangat comel.
Aksinya memang sangat menghiburkan.


Jom main bola!


Shoot the ball!


Yang ni aksi anjing laut tabik spring


Satu.. dua.. tiga..lompat!


Siap boleh salam lagi
Selamat hari raya..

Jom tengok anjing laut imbangkan bola pulak.







Okey  boleh tepuk tangan..
Show dah habis...

Animal show ni cuma 30 minit je, tapi memang menghiburkan.
Seronok tengok kemesraan haiwan ni dengan pelatihnya.

Walaupun cuaca agak panas, 
tapi seronok tengok pertunjukan singa laut, burung dan yang lain-lain tu.
Comel sangat!



Nak Lagi Cerita Pasal Zoo Negara?
Meh baca kat sini..

Bila Pak Belang Mengaum

Apa yang Menarik Di Zoo Negara

Jalan-Jalan Di Zoo Negara











































You Might Also Like

1 comment:

  1. Salam.. been reading your blog for the past few days. Asalnya nak cari tentang organizing/diy n yg sewaktu dengan nya. Am having fun reading your posts, bahasa selamba even seolah2 mengarang membaca surat rasmi. Ada masanya spontan tergelak n most of the time senyum manjang. Great sharing you have here, dear sis. Keep on writing! :D

    *blog saya masih dalam pembikinan/make over so belum dibuka kepada rakyat jelata.. bila da siap nanti saya jemput ke sana ya ;)

    ReplyDelete